Sheltie agilitytunnel

Vällingby Brukshundklubb

04 dec 202304 dec 2023

Vällingby BrukshundklubbVällingby Brukshundklubb

Agilitysektorn ansvarar och planerar verksamheten kring agility.

Målsättning & Planer

Vår målsättning är att få till bra och givande agilityträningar på klubben, vi kan hjälpa varandra på att bli bättre i handlingen och få hundarna att förstå vad de ska göra. Det ska vara i positiv anda och vi ska lära oss hur våra hundar fungerar så alla får ut optimalt av träningen. Det ska också vara roligt och stimulerande både för oss och hundarna.

Långsiktigt mål är att ordna klubbmästerskap och att vi kommer ut på tävlingar, med början på inofficiella tävlingar i närområdet, sen att vi kan ordna en träningstävling på vår klubb och bjuda in andra klubbar.

Hinderförrådet

Wheatenterrier hoppar agilitydäck

Vi förvarar våra hinder i en container vid nedre plan, se bild över klubbområdet. Alla våra medlemmar som är intresserad av att träna agility, kan få tillgång till hindrena.Vi rekommenderar såklart alltid att du har gått en nybörjarkurs eller liknande för att ha kunskap om hinderinlärning och kunna träna din hund på ett säkert sätt.

Kontakta agilitysektorn via mail för mer information om nyckel till containern.

Öppen Träning för Agility

Sheltie agilityhund

Letar du efter nya träningskompisar att träna agility med? Sektorer arrangerar öppna träningskvällar, som annonserar i klubbens agilitygrupp på Facebook. I Facebook-gruppen kan du även själv söka nya träningskompisar, eller bara hitta alla klubbens andra aktiva inom agility.

Du hittar gruppen här

Kontakta agilitysektorn