Lämna apport

Vällingby Brukshundklubb

02 apr 202402 apr 2024

Vällingby BrukshundklubbVällingby Brukshundklubb

VBKs styrelse har möten en gång i månaden på månadens första helgfria måndag, med undantag för juli och augusti. Du är välkommen att skicka in förslag till styrelsen via mejl: sekreterare@vallingbybk.se.

Rebecca Eriksson

Kvinna med två svarta pudlar.

Ordförande
Rebecca har tre hundar, dvärgpudeln Alice, storpudeln Arwen och holländaren Myra. De tränar bruks (sök och spår), lydnad, specialsök, canicross och rallylydnad.

Camilla Samuelsson

Vice ordförande

Camilla är ny i styrelsen 2024 och vill vara med och bidra så att vi fortsätter ha en trevlig och välfungerande klubb.

Camilla har en Malinoistik på snart 3 år som heter Shay. De tränar bruks (sök & spår) specialsök, lydnad, rallylydnad och har även börjat lite smått med mondioring. I sin hundträning skulle Camilla vilja hitta harmonin och samspelet med hunden för att lyckas som ekipage.

Sofie Grahn

Kvinna och en grå västgötaspets.

Kassör

Sofie har varit med i styrelsen sedan 2022 och vill jobba med frågor som inspirerar hundägare att börja träna och ha kul med sin hund. Blir dom engagerade i klubben så är det en stor bonus.

Sofie har en västgötaspets som heter Tyr. De tränar och tävlar i nosework och specialsök och tränar även spår, lydnad och skojiga tricks. Sofie drömmer om en uppflytt till klass 2 i specialsök!

Elsa Rosén

Kvinna med en svart labbe.

Sekreterare
Elsa har suttit i styrelsen som klubbens sekreterare sedan 2022 och hon tycker styrelsearbetet är givande genom att man bidrar till viktiga beslut och att föreningsarbetet löper på.

Elsa har labradoren Asta och tillsammans tränar de lydnad och bruks samt springer i skogen. Elsas dröm är att få vandra i alperna tillsammans med Asta!

Caroline Swärd

Ledamot
Caroline har varit en del av VBKs styrelse sedan 2024 och hon trivs med att arbeta med både stora och små frågor för att få en bra klubb som är inbjudande - vare sig man vill tävla eller aktivera och ha roligt med sin hund!

Caroline har en malinois som heter Arya och tillsammans tränar de sök, lydnad, specialsök och har nyligen börjat med mondioring. Caroline och Arya har tävlat lite smått i lydnad (startklass). Caroline drömmer om den dagen hon och Arya är i total symbios och jobbar tillsammans som ett team!

Helena Sundewall

Kvinna med svart flat coated retriver.

Ledamot
Helena har suttit i styrelsen sedan 2013  och vill att medlemmarna ska trivas på vår klubb och gärna att de blir kvar efter att ha gått nån kurs.

Helena har en flat coated retriever som heter Nixon. De tränar och tävlar framförallt nosework men tränar även lite lydnad, spår och viltspår. helena drömmer om att få starta SM i nosework tillsammans med Nixon!

Evy Kornberg

Kvinna med grå hund

Ledamot
Evy är styrelsemedlem sedan 2023 och jobbar för att medlemmarna ska "prova på" olika sporter. Hon är med i styrelsen  för att föreningen ska kunna göra många roliga saker för medlemmarna.

Evy har en Alaskan huskeyblandning som heter Tindra. Tillsammans tränar och tävlar de nosework och specialsök och har även som plan att tävla rallylydnad. Evys dröm är att med Tindra tävla nosework 3.

Lars Eriksson

Man med en vit herdehund.

Suppleant
Lars sitter i styrelsen sedan 2023 och vill fortsätta att jobba för att medlemmarna ska trivas i och på klubben och komma hit för träning och tävling.

Lars har en vit herdehund som heter Bitzi. De tränar tillsammans rallylydnad, agility och lite hoopers. Lars mål är att starta officiell klass 1 i agility, fixa klart fortsättningsklassen i rally och eventuellt packa in hunden i bilen och dra iväg längre norrut än Uppland-Väsby.

Jenna Norman

Kvinna med en bostonterrier.

Suppleant
Jenna har en bostonterrier som heter Åke och tillsammans tränar rallylydnad, lydnad samt viltspår. De deltar också på utställningar.