fot

Tjörns Brukshundklubb

21 apr 202421 apr 2024

Tjörns BrukshundklubbTjörns Brukshundklubb

Ett par dagar i veckan försöker vi ha öppen träning, vilket för oss betyder att dom som vill kommer och tränar samtidigt. Perfekt för att träna bland många andra hundar och människor, kanske bara miljöträna eller om man vill kan man säkert få lite tips eller trix kring träningen.

Målet är att det finns en träningsvärd på plats som man kan ställa klubbrelaterade frågor till, oftast finns även lite kaffe och fika att köpa! Ingen anmälan krävs, endast medlemskap i klubben.

Vilka dagar har vi öppen träning?

Måndag från ca 18:00 är alla välkomna att träna sina hundar i gemenskap med andra. Inga instruktörer är närvarande, men det finns alltid möjlighet att fråga varandra om träningstips och dela erfarenheter.

Detsamma gäller Onsdagar, men vi är då ett litet gäng som samlas varje klockan 18 för att tillsammans sätta upp rallybanor. Om det inte redan finns en bana när du kommer, är det fritt fram för alla att själva sätta upp en. Skyltar och skylthållare finns tillgängliga i den lilla vita boden.