Portugisisk vattenhund som är på väg att apportera en apportbock

Tävlingsledare lydnad

19 jan 202419 jan 2024

Här hittar du information och blanketter för tävlingsledare inom Svenska Brukshundklubbens tävlingsgren lydnad.

Tävlingsledare

Tävlingsledaren planerar, organiserar och genomför lydnadstävlingar.

Bli tävlingsledare

Utbildningen vänder sig till dig som vill bli auktoriserad tävlingsledare i lydnad. Utbildningen bedrivs till stora delar via webben vilket möjliggör att du kan planera din utbildning utifrån när det passar dig bäst.

Du ska vara medlem i klubb inom SKK-organisationen, ha ett 2:a pris i klass I som tävlingsmerit eller inneha motsvarande erfarenheter samt vara rekommenderad av din klubbstyrelse.

Deltagaren anmäler sig till utbildning antingen direkt till sitt SBK distrikt alternativt fyller du i intresseanmälan som finns här. Efter inlämnad intresseanmälan blir du kontaktad av ditt SBK distrikt.

För att få auktorisation ska man bli godkänd på ett teoretiskt samt ett praktiskt prov.