Hund som söker

Domare/Provledare

06 feb 202406 feb 2024

Här finns information som rör domare och provledare i specialsök.

På denna sida hittar du alla domare och provledare i specialsök som har gett sitt medgivande att finnas med på publik lista. Domarna kan i nuläget agera både domare och provledare under ett prov.
Listan uppdateras allt eftersom det inkommer fler medgivanden att stå med på listan samt vartefter fler provledare examineras. Aktuell lista hittar ni här nedanför.
Bara inofficiella prov som uppfyller nedan kriterier kan vara med i utvärderingarna som görs löpande.

Kriterier:

• att provet döms av våra utbildad domare
  • att den som är provledare antingen är någon av våra utbildade provledare eller domare
  • att det centrala regelutkastet används vid provet

Domare och provledare

Kursplaner

Inbjudan till utbildning för provledare

Nu bjuder projektgruppen för SBK Specialsök in till provledarutbildning. Kursplanen för utbildningen är reviderad och man kan ansöka löpande om att gå utbildning. Vi fakturerar deltagaravgiften efter att man blivit antagen till utbildningen.

Läs inbjudan här.

Anmälan till provledarutbildning