svenska flaggan

Nordiska mästerskap

Landslaget Bruks

Till dig som vill vara med i landslaget bruks Nordiska Mästerskapen (NoM) i skydds, spår, rapport och sök arrangeras i Sverige den 13-15 september 2024.

Sörmlandsdistriktet, genom Nynäshamns BK och Botkyrka BK, är
arrangörer för NoM. Minst två länder behöver ha anmält deltagare i en gren för att den ska bli av. Sverige kommer inte att delta i en gren om endast ett land är representerat.

Lagledningen består av Annika och Ronnie Hansson – varmt välkomna!

Intresseanmälan och samtliga resultat ekipaget uppnått i aktuell grupp under tiden september 2023 t.o.m. 25 juni 2024 skickas in till UG Bruks (Lennart Larsson). Detta gäller även de tävlingar som ej fullföljts.
Intresseanmälan och resultaten ska vara UG Bruks till handa senast den 25 juni 2024, mailadress lennart.wilse@outlook.com

Senast den 9 juli 2024 meddelar lagledningen vilka två ordinarie ekipage plus två reserver (i varje grupp) som kommer att ingå i landslaget. Ett krav är att de är kvalificerade till SM 2024
i anmäld grupp.

Den ordinarie plats som är kvar (i varje grupp) kommer respektive SM-vinnare att erbjudas.
Om detta ekipage avsäger sig platsen, eller om SM-vinnaren redan blivit utsedd att ingå i landslaget, kommer lagledningen att tillsätta platsen med reserv nr 1. Om denne inte har möjlighet att ställa upp kommer reserv nr 2 att tillfrågas.
Vi planerar även under 2024 att få möjlighet att samla laget någon dag innan tävlingen.

/SBK Utskott prov och tävling/UG Bruks