Illustratör: Lotte Sederholm

Barnbok

Ny spännande barnbok!

30 aug 202230 aug 2022

Arracz och den försvunna flickan är en spännande barnbok om en modig patrullhund, utgiven av Svenska Brukshundklubben. Beställ den här.

Arracz och den försvunna flickan

Barnbok: Arracz och den försvunna flickan

Omslagsbild

"Patrullhunden Arracz och hans matte Carola bor i byn Risböle. Där är träden höga och sjöarna djupa. I grannhuset bor Arracz bästa barnkompis Luna. En dag kommer Luna och hennes mormor bort. Arracz, Carola och flera soldater söker hela natten. Under fullmånens sken letar de i skogen, över myrar och vid Dödmanstjärn. Kommer de att hitta Luna?"

Boken är lämplig för barn i åldern 6-9 år.

Författare är Carola Nilsson, som är patrullhundsförare med sin hund Arracz, och Elisabeth Croneborg som är manusförfattare och skrivpedagog. De fina bilderna i boken är skapade av illustratören Lotte Sederholm.

Beställ din bok här

Fyll i formuläret nedan för att beställa din bok. Boken kostar 189 kronor. En fraktavgift tillkommer på 29 kronor per bok. När du har lagt din beställning så betalar du enkelt genom att swisha det totala beloppet för frakt och bok till swishnummer: 1232523116

Vi skickar boken inom ca 5 arbetsdagar.

Frågor om din beställning

Förbundskansli