Springer spaniel hoppar hinder

18:00  - 20:0018:00 - 20:00

6 tillfällen6 tillfällen

1500 kr1500 kr

Vill du lära dig mer om agility? Detta är en grundkurs för dig och din hund som vill lära er att springa agility och allt därikring!

Inbjudan till Agility - grundkurs!

Vill du lära dig mer om agility? Vill du lära dig att coacha din hund runt en bana och göra det så snabbt och effektivt som möjligt? Agility är en fartfylld sport - men du som förare behöver inte alltid vara så snabb, ibland gäller det att vara smart också!

Målet är att ni ska kunna ta er runt en bana i slutet av kursen med de tekniker ni lärt er under kursens gång.
Det kommer vara både praktik och teori och ni kommer lära er mycket mer än att handla er hund runt banan!
Denna kurs riktar sig till er som vill lägga ner tid på att lära er om agility och lägga ner tid på träning mellan kurstillfällena.

Vi kommer att fokusera på lek, godis, få bra erfarenheter och ha kul samtidigt som vi lär in tunnlar, hopphinder och påbörjar slalomet.
Minsta ålder på hund: 10 månader. Vi kommer att anpassa övningarna efter varje hund och förare. Ni kan med fördel ha tränat andra saker innan med er hund. Ni ska ha god kontakt med er hund, hunden kommer att arbeta lös alternativt i sele och lina.

Det kommer att vara 6 tillfällen samt ett bonustillfälle.
Första tillfället blir den 24 april.
Bonustillfället blir den 1 maj (på städdagen)
Resterande tillfällen blir onsdagskvällar till juni. 8/5, 15/5, 22/5, 29/5 samt 5/6.
Tid för kursen är kvällar kl 18.00 till ca 20.00. Eventuellt blir det första kurstillfället lite längre då vi även har en del teori.

Instruktörer är Anna Leander med mer än 30 års erfarenhet inom Agility, tävlar i högsta klasserna samt har instruktörsutbildning steg A1 inom svenska agilityklubben.
Jenny Blomdahl började med agility med sin första hund som är född 2019 och har hållit på sedan dess. Idag är Jenny utbildad till instruktör inom svenska agilityklubben steg A1 och tävlar aktivt med flera hundar.

Anmälan görs via formuläret nedan (blå knapp)
Medlemsskap i Ockelbo Brukshundklubb krävs för att delta.

Antal platser är 6 stycken. Vi måste få in minst 4 anmälningar för att kursen ska bli av. Vid fler än 6 anmälningar lottas platserna.

Avgift för kursen: 1500kr. Betalas vid bekräftad plats.

Anmälan görs senast 14 april 2024.

Välkommen med din anmälan!
Anna och Jenny