Man och kopplad hund springer

Inbjudan och anmälan

18 aug 202318 aug 2023

Svenska Brukshundklubben och Sveriges Hundungdom bjuder in till ett träningsläger i spår, specialsök, tävlingslydnad, rallylydnad och freestyle. Under lägret kommer du även att lära dig mer om patrullhunden och dess arbete. Du tränar med egen hund, lär massor av nytt och träffar nya vänner.

Inbjudan och anmälan

Datum: 8-10 september 2023
Tid: Samling kl. 18.00 på fredagen och avslutning cirka kl 16:00 på söndagen.
Plats: Vilsta Sporthotell (Eskilstuna)
Arrangörer: Svenska Brukshundklubben (SBK) & Sveriges Hundungdom (SHU)
Sista anmälningsdag: 13 Juli 2023

Freestyle

Klara Wallman

Genomförande

Grupperna kommer vara blandade, så att några av deltagarna i varje grupp är under 25 år och några är över 25 år.
Vid anmälan väljer du en gren som förstahandsval. Ange också i vilken ordning du kan tänka dig att träna de andra sporterna. Vi kan inte garantera att du får ditt förstahandsval. Tilldelning av platserna i respektive grupp kommer att ske enligt principen först till kvarn. Den som först anmäler via formuläret och betalar sin deltagaravgift får plats i träningsgruppen först. Med andra ord kommer du ganska snart efter att din anmälan är betald få reda på vilken gren du kommer att träna under lägret.
I de fall där man endast kan tänka sig att träna en eller kanske två av de grenar som erbjuds går det att stå som reserv till dessa grenar om grupperna är fulla.
Varje person kommer att träna ”sin” valda gren under träningspassen och alla kommer att lyssna på information om patrullhundar, hur de arbetar och även prova på några övningar med sin egen hund.
Lägret läggs upp individuellt utifrån ekipagens förutsättningar. Alla hundraser och blandraser är välkomna!

Krav

Löptikar kommer inte kunna delta på lägret. I det fall din tik löper är du välkommen att delta med en annan hund alternativt få pengarna tillbaka mot uppvisande av löpintyg.
Föraren ska vara minst 16 år, ingen övre åldersgräns finns.
Föraren ska vara medlem i Sveriges Hundungdom (om man är 16-25 år) eller Svenska Brukshundklubben (om man är 26 år eller äldre).

Anmälan

Notera att vi har två olika anmälningsformulär beroende på förarens ålder, se nedan

För dig som är 16-25 år:

2800 kronor som betalas via swish till 123 676 07 63 alternativt till bankgiro 5961-3893.
Skriv ditt namn och läger.
I avgiften ingår boende i sexbäddsstuga (stugan är avsedd för sex personer men ni kommer bo fyra personer i den) två nätter, mat från fredag kväll till söndag eftermiddag och instruktörsledd hundträning.

För dig som är 26 år eller äldre

Du hittar anmälningsformuläret längst ner på denna sida.
3500 kronor som betalas via swish till 123 031 79 90. Skriv ditt namn och läger.
I avgiften ingår boende i enkelrum på hotellet två nätter, mat från fredag kväll till söndag eftermiddag och instruktörsledd hundträning.

Anmälningsvillkor

Anmälan är giltig först när betalningen inkommit. Vid många anmälda kommer de först inkomna anmälningarna (ifyllt formulär samt inbetald deltagaravgift) att få plats, därefter upprättas en reservlista. Sista dag att anmäla sig och betala är den 13 juli.
Anmälan är bindande, vilket innebär att anmälningsavgift enbart återbetalas mot uppvisande av läkarintyg/veterinärintyg/löpintyg.
Detta ska vara respektive kansli tillhanda senast 10 dagar efter lägret.

Upplysningar

Janna Myhre, Svenska Brukshundklubben, janna.myhre@brukshundklubben.se, 08-505 875 42
Therese Palm, Sveriges Hundungdom, info@shu.se, 08-795 30 85

Varmt välkommen med din anmälan!