Sheltie agilityhund

6 tillfällen6 tillfällen

1950 kr1950 kr

Vällingby Brukshundklubb Vällingby Brukshundklubb

Vällingby Brukshundklubb | HundägarsektorVällingby Brukshundklubb | Hundägarsektor

Fokus i längre kombinationer och klurigare byten. Vi kommer även jobba med hinderfokus, självständighet och belöningar. Endast reservplatser.

Fortsättningkurs i Agility

Målgrupp

För ekipage med hundar över 1 år som redan har grunder i agility (hopphinder, tunnlar och grunder i handling).

Lära sig längre kombinationer och klurigare handling.

Innehåll

Under den här kursen kommer vi att sätta ihop hindren till lite längre kombinationer och jobbar med hundens hinderfokus och följsamhet samt att ni fortsätter att öva er på olika byten

Vi fortsätter också att jobba med våra belöningar på olika vis för att motivera hunden på bästa sätt samt få hunden att förstå vad vi vill att den ska göra.

Vi  kommer också träna på runt och gå igenom olika svängkommandon.

Vi tränar ihop med andra hundar, så det är viktigt att hunden har god vardagslydnad, samt den inte är aggressiv mot andra hundar eller försöker rymma om den kommer lös.

Första tillfället (29/4) är ett teoripass, där vi går igenom regler i agility och vad man måste tänka för att träning ska ske på ett säket sätt. Annie kommer även visa några förberedande övningar med sina hundar under kvällen. Till denna kväll får inte hundar tas med så det är lugnt i stugan under föreläsningen.

Annat

• Max 1 person per hund (det går inte byta förare under kursen)
  • Hundarna ska ha hunnit fylla 1 år och vara friska i övrigt
  • Klubben ligger i närheten av en skytteklubb så viss skottljud kan förekomma.
  • Hundar får inte följa med på teoripasset 29/4)

1950 kr för VBK medlem

Medlemskap hos Vällingby Brukshundklubb krävs. Är du ännu inte medlem, kan du teckna ditt medlemskap här:
Du kan skapa ditt medlemskap efter du har fått bekräftelse att du har fått en plats på kursen. Medlemskap kostar 610 kr.

Du som redan är medlem i en annan lokal- eller rasklubben under SBK behöver inte betala förbundsavgift, utan betala bara lokalavgift 210 kr.

110 kr för familjemedlemskap för medföljande tonåringar och vuxna inom samma familj.

Instruktör

Annie Englund (:instagram.com/annieenglund/ )

I grunden är Annie utbildad djurvårdare på Säbyholms Naturbruksgymnasium och via Svenska Brukshundsklubben utbildade hon till  allmänlydnadsinstruktör år 2011 och agilityinstruktör år 2012.

Med sina egna hundar har hon deltagit i landslagsuttagningar och kvala sig till agility SM 2017 och 2018. Annies drömmål är att ta en plats i landslaget!

Kursdatum 2024

• Måndag 29/4 kl 18:00 - 21:00 (Teori utan hund)
  • Måndag 6/5 kl 19.30 - 21:15
  • Måndag 13/5 kl 19.30 - 21:15
  • Måndag 20/5 kl 19.30 - 21:15
  • Måndag 27/5 kl 19.30 - 21:15
  • Måndag 3/6 kl 19.30 - 21:15

Träningen avslutas kl 21:00, men kursdeltagarna gemensamt att ansvara att hjälpas åt och plocka undan agilityhinderna efter avslutad tröning.