Wheatenterrier hoppar agilitydäck

1 tillfällen1 tillfällen

200 kr200 kr

Vällingby Brukshundklubb Vällingby Brukshundklubb

Vällingby Brukshundklubb | HundägarsektorVällingby Brukshundklubb | Hundägarsektor

Introduktion- och inspirationsföreläsning för dig som vill lära dig mer om agility.

Inspirationsföreläsning om agility

Målgrupp

För dig som är nyfiken om lära dig mer om agility - eller kanske har du tränat agility förut och vill färska upp minnet om hur reglerna ser ut.

Innehåll

Agility är en väldigt roligt hundsport, men det finns en hel del en behöva hålla reda på.

Bland annat vad finns det för storleksklasser, vad är skillnad mellan hoppklass och agilityklass, hur ser reglerna ut och hur man på ett säkert sätt tränar agility.

Den 29/4 kommer Annie Englund till oss och håller en information- och inspirationsföreläsning där hon kommer berätta mer om agility som sport.

Annie kommer även visa några förberedande övningar med sina hundar under kvällen.

Till denna kväll får inte hundar tas med så det är lugnt i stugan under föreläsningen.

Annat

• Den här föreläsningen ingår som del i vår grundkurs i agility och forsättningskurs i agility. Har du anmält dig till någon av dessa kurser, behöver du alltså inte anmäla dig till denna kväll separat.

200 kr för VBK / SHU medlem

250 kr för medlemmar i en annan SBK klubb

300 kr för övriga.

Föreläsare

Annie Englund (:instagram.com/annieenglund/ )

I grunden är Annie utbildad djurvårdare på Säbyholms Naturbruksgymnasium och via Svenska Brukshundsklubben utbildade hon till  allmänlydnadsinstruktör år 2011 och agilityinstruktör år 2012.

Med sina egna hundar har hon deltagit i landslagsuttagningar och kvala sig till agility SM 2017 och 2018. Annies drömmål är att ta en plats i landslaget!