Liten hund tränar rallylydnad.

Rallylydnad mot tävling

Kurs

03 jun  - 17 jun03 jun - 17 jun

18:30  - 20:0018:30 - 20:00

3 tillfällen3 tillfällen

1100 kr1100 kr

Vällingby Brukshundklubb Vällingby Brukshundklubb

Vällingby Brukshundklubb | HundägarsektorVällingby Brukshundklubb | Hundägarsektor

Till dig som vill utvecklas tillsammans med din hund inom rallylydnad och siktar mot tävling.

Rallylydnad mot tävling

Målgrupp

Ekipage som redan är bekanta med skyltar från nybörjar/fortsättningsklassen och siktar nu mot sin första start, eller är nybliven tävlingsekipage.

• Utvecklas tillsammans med din hund och bli ett starkare ekipage
  • Hitta er startrutin
  • Få koll på regelverket
  • Våga anmäla dig till en tävling!

Innehåll

Denna kurs vänder sig till dig som vill utvecklas tillsammans med din hund inom rallyn och vill tävla. Vågar du inte ta steget från nybörjare till fortsättning så finns här en chans att träna miljö och med lös hund.

Vi kommer att jobba med ingångar på planen, banträning, stadga och fokus, jobba med att ta fram er startrutin och har roligt tillsammans.

Förkunskaper & krav

• Har tränat alla nybörjarklassens moment
  • Du har en god allmänlydnad på din hund
  • Hund ska kunna grundmomentet sitt. ligg och början till ett fotgående

Annat

• Max 1 person per hund.
  • Skottljud kan förekomma, då klubben ligger närheten av en skytteklubb.

Kursdatum 2024:

• 3 jun
  • 10 juni
  • 17 juni

Alla kurstillfällen är måndagar kl 18.30-20.00

1100 kr för VBK medlem

Medlemskap hos Vällingby Brukshundklubb krävs. Är du ännu inte medlem, kan du teckna ditt medlemskap här:
Du kan skapa ditt medlemskap efter du har fått bekräftelse att du har fått en plats på kursen. Medlemskap kostar 610 kr.

Du som redan är medlem i en annan lokal- eller rasklubben under SBK behöver inte betala förbundsavgift, utan betala bara lokalavgift 210 kr.

110 kr för familjemedlemskap för medföljande tonåringar och vuxna inom samma familj.

Instruktörer:

Lisa Holmberg och Åsa Granbom