Hunden Mini tränar rallylydnad

Rallylydnadssektorn

Vällingby Brukshundklubb

Mål & Planer

Vår målsättning är att främja sporten och att få till givande rallylydnadsträningar på klubben, samt att ordna tillfällen med öppna träningar, dels för att få in fler i rallyvärlden men också för att hjälpa folk att hitta likasinnade träningskompisar. Det ska vara kul att träna, för både människa och hund, varvid vi tränar i positiv anda.

Vi har även som mål att ordna klubbmästerskap, olika typer av kurser/föreläsningar, köttbulletävlingar, samt att anordna officiella tävlingar.

Träningsmaterial

Vi förvarar våra skyltar och andra tillbehör i containern vid nedre plan, se bild på klubbområdet. Alla våra medlemmar som är intresserad av att träna rallylydnad, kan få tillgång till nyckeln.

Kontakta rallylydnadssektorn via mail för att få mer information.

Träningsgrupper i Rallylydnad

Letar du efter nya träningskompisar att träna rally med? Sektorn arrangerar då och då gemensamma träningstillfällen, som annonserar i klubbens rallylydnadsgrupp på Facebook. I Facebook-gruppen kan du även själv söka nya träningskompisar, eller bara hitta alla klubbens andra aktiva inom rallylydnad.

Du hittar gruppen här

Kontakta Rallylydnadssektorn