Hund som ligger på en strand.

Resor

Resebokningar

28 jun 202428 jun 2024

Här bokar du resor med tåg eller flyg till centrala arrangemang inom Svenska Brukshundklubben. Längst ned finns även länk till information om arvoden inom Brukshundklubben.

Boka din resa

Du ska i första hand beställa din resa online till centrala arrangemang inom Svenska Brukshundklubben. Dina inloggningsuppgifter är personliga och får inte lämnas ut till någon annan.

Resepolicy

Innan du bokar din resa - läs först igenom Svenska Brukshundklubbens resepolicy i dokument längre ned på denna sida. Enligt policyn ska resor bokas till lägsta pris. Det betyder att du får boka din resa direkt hos t ex SJ men då får du ligga ute med kostnaden för resan tills att arrangemanget är genomfört och vi har hunnit betala ut, mot inskickad reseräkning och kvitton.

Ny användare

Som ny resebeställare eller om du har bytt din e-postadress behöver du en resenärsprofil hos vår resebyrå.

Kontakta kansliet och få en resenärsprofil

Kontakta ansvarig handläggare på förbundskansliet, för det arrangemang det gäller, och meddela att du behöver boka en resa. Handläggaren behöver ditt namn, din e-postadress och ditt mobiltelefonnummer för att kunna lägga upp din resenärsprofil. Handläggaren kommer därefter att skicka en länk, ditt användarnamn och ditt tillfälliga lösenord för att du ska kunna logga in.

Ange rätt kostnadsställe och projektnummer

Du kommer också få ett kostnadsställe och ett projektnummer, som du behöver ange när du bokar din resa. Behöver du sen boka resa igen vid ett senare tillfälle är det viktigt att du kontaktar en handläggare på kansliet för att få rätt uppgifter för just den resebokningen.

Bekräftelse & biljetter

Efter bokning skickas ett e-postmeddelande till e-postadressen som du uppgett i din profil.
OBS! Som vid all bokning online ansvarar du själv för dina digitala biljetter som du fått via sms eller e-post.

Resebyrån

Vår resebyrå BCD Travel kan nås på telefonnummer:

08-505 460 27.