Hund som ligger på en strand.

Resor

Resebokningar

28 aug 202328 aug 2023

Här bokar du resor med tåg eller flyg till centrala arrangemang inom Svenska Brukshundklubben. Längst ned finns även länk till information om arvoden inom Brukshundklubben.

Boka din resa

Du ska i första hand beställa din resa online till centrala arrangemang inom Svenska Brukshundklubben. Dina inloggningsuppgifter är personliga och får inte lämnas ut till någon annan.

Resepolicy

Innan du bokar din resa - läs först igenom Svenska Brukshundklubbens resepolicy i dokument längre ned på denna sida. Enligt policyn ska resor bokas till lägsta pris.

Du som bokat tidigare

Har du tidigare bokat resa via vår resebyrå bokar du din resa här. (Har du bytt e-post se nedan). Plattformen där du bokar din resa heter Tripsource. Har du tidigare bokat resa via vår resebyrå BCD travel men med hjälp av deras tidigare bokningssystem så behöver du skapa ett konto hos Tripsource, se instruktion för det i dokument nedan.
Viktigt är att du har rätt kostnadsställe och projektnr när du bokar resa. Dessa finns i din reseinstruktion som du får via din handläggare på förbundskansliet.

Ny användare

Som ny resebeställare eller om du har bytt din e-postadress ska du skapa en ny resenärsprofil enligt nedan.

Steg 1 - Kontakta kansliet

Kontakta ansvarig handläggare på förbundskansliet, för det arrangemang det gäller, och meddela att du behöver få en inloggningslänk. Handläggaren behöver förutom ditt namn även din e-postadress och ditt mobiltelefonnummer.

Steg 2 - Skapa resenärsprofil

Du kommer få en inloggningslänk skickad till din angivna e-postadress. Din resenärsprofil skapar du sedan genom att registrera dina uppgifter.
Därefter kan du logga in och boka din resa.

Bekräftelse & biljetter

Efter bokning skickas ett e-post till e-postadressen som du uppgett i din profil.
OBS! Som vid all bokning online ansvarar du själv för dina digitala biljetter som du fått via sms eller e-post.

Bytt e-postadress?

Om du har bytt e-postadress måste du skapa en helt ny profil. Det går inte att byta e-postadress i redan befintlig profil.

Resebyrån

Vår resebyrå BCD Travel kan nås på telefonnummer:

- val 1 "bokningar"

- val 2 "online-support"