Ledig jobb på Svenska Brukshundklubben
Ledig jobb på Svenska Brukshundklubben
Ledig jobb på Svenska Brukshundklubben

Lediga jobb

hos Svenska Brukshundklubben

08 jun 202208 jun 2022

Svenska BrukshundklubbenSvenska Brukshundklubben

På förbundskansliet i Farsta, södra Stockholm, är vi cirka 20 medarbetare. Vi följer kongressens och förbundsstyrelsens beslut. Våra främsta verktyg är Brukshundklubbens stadgar, verksamhetsplan och budget. Vi stöttar och samordnar vår organisations ideella krafter, samt visar stor respekt för det ideella engagemanget och vår organisations demokratiska struktur.

Är du intresserad av att bli en av oss hittar du aktuella annonser på den här sidan. Finns ingen ledig tjänst för tillfället är du välkommen tillbaka.

Medlemssystemansvarig

Svenska Brukshundklubben söker en medlemssystemansvarig (CRM-ansvarig) till vårt kommunikationsteam på förbundskansliet.

Du kommer att ansvara för det administrativa och strategiska arbetet i vårt medlemssystem Membercare.

Vi har cirka 60 000 medlemmar och 75 000 medlemskap fördelat på 18 distrikt, 19 rasklubbar och ca 300 lokala brukshundklubbar. I organisationen finns ett flertal viktiga uppdrag så som instruktörer, funktionärer, förtroendevalda o.s.v. Det är i vårt medlemssystem (CRM-system) som vi hanterar medlemmarnas uppgifter, registrerar uppdrag, sköter aviseringar av medlemsavgifter och plockar ut kontaktuppgiftslistor m.m.

Dessutom är medlemssystemet basen för vårt strategiska arbete med insikter kring vad medlemmarna vill. Genom att kartlägga ”medlemsresan” (från ny medlem till aktiv och engagerad) och ställa frågor till olika grupper bland våra medlemmar ska vi identifiera insikter och omvandla dessa till förslag på utveckling.

Dina arbetsuppgifter är både administrativa, t.ex. genom att svara på frågor från våra klubbar och medlemmar och sköta löpande registervård, samt strategiska.

Du har goda kunskaper i flera Office 365-program, tidigare erfarenhet av arbete med medlemssystem och arbete i en ideell organisation.

Vi söker dig som är effektiv och noggrann i dina administrativa arbetsuppgifter och har förmågan att ansvara för vårt strategiska arbete med medlemsresan.

Jobbet är heltid, tills vidare med 6 månaders provanställning. Arbetsorten är vårt förbundskansli i Farsta, södra Stockholm.

Vi är en arbetsplats som välkomnar hundar på jobbet.

Maila din ansökan med CV och personligt brev till rekrytering@brukshundklubben.se senast 2022-06-21.

Om du har frågor, hör gärna av dig till vår generalsekreterare Adam Bergsveen, adam.bergsveen@brukshundklubben.se

Handläggarassistent

Svenska Brukshundklubben söker en handläggarassistent till vårt verksamhetsteam på förbundskansliet. Du kommer att stötta våra verksamheter ”Hundägarutbildning” samt ”Avel och hälsa”.

Arbetsuppgifterna är administrativa, t.ex. svara på frågor från våra klubbar och medlemmar, stötta förbundets förtroendevalda med att sammanställa anmälningar och genomföra bokningar, samt arbeta med att uppdatera information på webbplats eller via nyhetsbrev.

Du har goda kunskaper i flera Office 365-program. Det är bra om du har viss erfarenhet av t.ex. utställningar av hundar, mentalitetstester, utbildningar av hundar och deras ägare, samt av engagemang inom en hundorganisation. Det är också önskvärt att du har B-körkort samt goda kunskaper i engelska.

Vi söker dig som är effektiv och noggrann i dina administrativa arbetsuppgifter och som kan kommunicera både tydligt och trevligt, muntligt och i text, på svenska.

Heltid, tillsvidare efter provanställning.

Vi är en arbetsplats som välkomnar hundar på jobbet.

Maila din ansökan med CV och personligt brev till rekrytering@brukshundklubben.se senast 2022-06-21.

Om du har frågor, hör gärna av dig till vår generalsekreterare Adam Bergsveen, adam.bergsveen@brukshundklubben.se