Utbildning

SBK Östergötlands Distrikt

06 jul 202306 jul 2023

SBK Östergötlands DistriktSBK Östergötlands Distrikt

2022 års utbildningshelg blev en succé! SBK Östergötlands utbildningssektor i samarbete med Studiefrämjandet i Östergötland vill därför informera om att vi bjuder in till ytterligare en fortbildningshelg 2023. Plats för utbildningen är Yxnerums konferens och hotellanläggning.

Gästföreläsare

i år är det David Selin från Hundutbildningsgruppen som kommer föreläsa i ämnena berikning, hundars personliga egenskaper och omplaceringshundar. Helgen kommer också innehålla praktiska inslag för att utveckla vår kursverksamhet och instruktörsrollen för att möta våra kursdeltagare på bästa sätt utifrån olika förutsättningar.

Vi kommer också utbyta erfarenheter och ideér för att stärka våra klubbars utbildningsmöjligheter tillsammans genom workshops och diskussioner.

Begränsat med platser så vänta inte med din anmälan!

Mer info hittar du i kursinbjudan.

Kursinbjudan till utbildningshelg på i Yxnerum