Target och balansboll

Vällingby Brukshundklubb

07 maj 202407 maj 2024

Vällingby BrukshundklubbVällingby Brukshundklubb

På onsdagkvällar är det öppen träning på Vällingby brukshundklubb. Öppen träning innebär att du, tillsammans med andra medlemmar, tränar din hund på klubbens appellplaner. Under öppna träningen är planerna endast i undantagsfall bokade för kurs eller annan verksamhet vilket innebär att du kan vara säker på att träningsmöjlighet finns på appellplanerna. Fiket håller öppet.

Öppen träning utan instruktörer

Pumi leker med en röd kampdutt

Det finns inga instruktörer på den öppna träningen men du hittar alltid någon som kan hjälpa till med kommendering eller träningstips.

Funderar du på att bli medlem, men är inte det ännu? Just onsdagar är ett perfekt tillfälle att komma förbi så kan vi berätta mera om vår klubb!

De allra flesta kvällar är utan någon som är särskild ansvarig för just kvällen, vilket gör det svårt att säga exakt tid när träningarna kommer igång – men kring 19.00 är det absolut säkrast att träffa på klubbkompisar som är ute och tränar.

Eftersom ingen är är ansvarig för dessa kvällar, kan de ibland vara så oturlig att ingen kommer på en träning – men misstörsta dig inte – nästa vecka hittar du säkert träningskompisar på klubben.

Onsdagsträning med tema

Svart schäfer tränar specialsök med röd kong.

Vissa onsdagar under våren och hösten kommer vi ha tematräningar med en värd.

Observera att det inte handlar om minikurser, utan mer lättsamma tillfällen kring en tema. Är du helt nybörjare kring kvällens tema, kommer värden såklart hjälpa dig att komma igång med träningen. Vid undantagsfall kan en tema ha förkunskapskrav, men då står det i beskrivningen.

Onsdagteman är en aktivitet för våra medlemmar - helt gratis. Är du ännu inte medlem är en onsdagkväll ett perfekt tillfälle komma och lära dig mer om klubben. Vill du gå på flera av våra teman, vill vi att du också blir medlem hos oss. Du kan läsa mer om medlemskap här.

Onsdagsteman våren 2024

Under våren 2024 kommer vi har en full aktivitet på onsdagkvällar. En riktig gott och blandad påse av olika typer av aktiviteter, så vi hoppas att det finns något roligt för alla.

Dessa tematräningar annonseras oftast inte på hemsidan, utan som event i vår medlemgrupp i Facebook.Kika gärna i respektive event för mer information om träffarna.

Ingen föranmäla behövs, men vi uppskattar en "kommer" på eventet så vet vi ungefär hur många vi blir.

Öppen träning för specifika sporter

Sheltie agilityhund

Våra sektorer är ansvariga för respektive sport som vi har på klubben.

Sektorerna arrangerar egna träningstillfällen, vissa mer regelbundet och andra mer sporadiskt.

Är du intresserad av att träna något specifik sport, till exempel tävlings/brukslydnadrallylydnad, agility, eller nosework och specialsök hittar du mer information under "Sektorer".