Svensk fana

SM för tjänstehundar

Mästerskap för patrullhundar och räddningshundar

07 mar 202407 mar 2024

Samlingsplats för våra SM för räddningshundar och Försvarsmaktsmästerskap för patrullhundar.

Mästerskap 2024

Försvarsmaktsmästerskap (FMM) för patrullhundar

2024 års Försvarsmaktsmästerskap arrangeras av Olofströms BK i Blekinge den 13-15 september. Anmälan görs i formuläret längst ner på denna sida senast den 15 juli. Anmälningsavgiften på 700 kronor betalas till Olofströms BK, bankgiro: 664-7937 senast den 15 juli.

Mer om tävlingen, boende och annan praktisk information finns att läsa på www.tjh-masterskap.se

Arrangör av DM

Arrangör av distriktsmästerskap (DM) ska efter genomfört DM skicka resultatlista och protokoll till förbundskansliets tjänstehundsavdelning, och med fördel via mail till tjanstehund@brukshundklubben.se. När kansliet har semesterstängt i juli kan resultatlista och protokoll endast tas emot via e-post. Senast den 15 juli ska dessa ha inkommit till kansliet. Observera att om ett distrikt arrangerar DM för flera distrikt så måste varje distrikt ha en egen resultatlista.

SM för räddningshundar

2024 års svenska mästerskap för räddningshundar arrangeras av Melleruds BK, Värmland-Dals distrikt, den 21–22 september. Anmälan görs i formuläret längst ner på denna sida senast den 21 juli. Anmälningsavgiften på 700 kronor betalas till Svenska Brukshundklubben i Mellerud, bankgiro 317-7656 senast den 21 juli.

Mer om tävlingen finns att läsa på www.tjh-masterskap.se

Förbundskansli
Tjänstehund

Tidigare mästerskap