Fotograf: Nils-Petter Nilsson

Ungdomsläger fortsättning

Fortsättningsläger

06 mar 202406 mar 2024

Ett läger för dig som har gått steg 1 och vill fortsätta utvecklas inom tjänstehund.

Fortsättning

För dig som har genomfört Ungdomsläger Patrullhund Steg 1 och vill fortsätta utvecklas inom både tjänstehund och det militära så är detta fortsättningsläger något för dig.

Knyt kontakter

Här kommer du få en möjlighet att knyta kontakt med likasinnade, återkoppla från Ungdomsläger Patrullhund Steg 1, arbeta vidare på dressyren samt få verktygen att ta dig vidare i verksamheten.

Delta flera gånger

Ungdomsläger fortsättning får du genomföra obegränsat antal gånger då vi hoppas på stor kompetensöverföring er ungdomar emellan.

Lägret genomförs med egen hund.

Krav för att delta

• Genomfört Ungdomsläger Patrullhund steg 1.
  • Du ska fylla minst 15 år eller som mest 20 år under året.
  • Du ska vara medlem hos Svenska Brukshundklubben eller Sveriges Hundungdom.
  • Din hund ska vara minst 12 månader vid kursstart, fullt frisk och i god form för att orka med. Den ska också vara försäkrad samt vaccinerad enligt Svenska Kennelklubbens bestämmelser.

Nästa läger

• Vecka 44 år 2024 (torsdag-söndag i höstlovsveckan) på Marma som ligger mellan Gävle och Uppsala

Anmälan till lägret öppnar under sommaren 2024.

Kontakt på förbundskansliet

Frida Svemer