Fotograf: Christian Björses

Instruktör och bedömare

Grundutbildning och kompletteringsutbildning

25 mar 202225 mar 2022

Vi utbildar provledare, instruktörer och domare till räddningshundverksamheten.

Vad som krävs

Ett grundläggande krav för våra funktionärsutbildningar är ett medlemskap i Svenska Brukshundklubben. Du bör också ha god kännedom om räddningshundverksamheten och vara rekommenderad av ditt distrikt.

Pågående översyn

Just nu pågår en översyn av kursplaner och antagningskrav för våra funktionärsutbildningar men om du är intresserad av att utbilda dig till provledare, instruktör eller bedömare/domare för räddningshundar kan du skicka en intresseanmälan till kansliets tjänstehundsavdelning. Ange din bakgrund, meriter och eventuella referenser i ditt mail.

Kompletteringsutbildning

För dig som redan är funktionär arrangeras det ibland kompletteringsutbildningar för att uppdatera kompetensen vid t ex regeländringar. Håll utkik på sidan med årets verksamhet för att inte missa aktuella utbildningar.

Förbundskansli
Tjänstehund