Wheatenterrier inkallning

Vällingby Brukshundklubb

20 dec 202320 dec 2023

Vällingby BrukshundklubbVällingby Brukshundklubb

Välkommen till – enligt oss själva – Sveriges bästa brukshundklubb! Hos oss samlas många hundälskare och många olika sporter. En av de bästa fördelarna att vara en medlem i en brukshundklubb är att du har tillgång till träningsytor, träningsmaterial (bland annat agilityhinder och rallyskyltar) som du är välkommen att uttnyttja när som helst, när vi inte ha andra bokade aktiviteter.

Klubbstugan

Pudel gör vacker tass

Vår stuga är generellt låst och nycklar kan kvitteras ut av aktiva funktionärer, om deras funktionärsroll kräver tillgång till stugan.

Är du en funktionär som behöver en nyckel, kontakta gärna styrelsen.

Inne i stugan har vi ett samlingsrum, lektionssal och en enklare servering (endast swish). Belysning, toaletterna (bajamajor) och träningsutrustning för rallylydnad och agility är tillgänglig för alla medlemmar och kräver inte tillgång till stugan.

Vi försöker hålla serveringen öppen vid kurser, tävling och andra klubbaktiviteter – såsom öppna träningar på onsdagar.

Våra träningsplaner

Jidder rundar kon i lydnadsklass

I anslutning till vår klubbstuga finns flera träningsplaner för kursverksamhet och egen träning. Så gott som alltid finns det plats för alla att träna, men det kan hända att någon, eller några av planerna är bokade för klubbaktiviteter. Du kan se bokningar i vår Kalender

Hinderförrådet

Sheltie agilitytunnel

Lydnadshinder och bruksstegen hittar du ute på planerna, men vår agilitybana och rallylydnadtillbehör finns i ett låst hinderförråd (den gula kontainern).

Alla medlemmar är självklart välkomna att använda dem, och vill du ha tillgång till förrådet kontakta gärna någon av sektorerna – eller kom till en öppen träning så någon kan hjälpa dig och visa hur du kan låsa upp förrådet.

Träningskompisar

Schäfer Maxx fokuserar sig på bollen

Sektorerna för respektive sporter arrangerar öppna träningar i sina sporter. För mer information, besök sektorens egen sida.

Letar du efter träningskompisar, besök gärna vår medlemsgrupp på Facebook. Där hittar du alla dina klubbkompisar, och kan leta efter nya ekipage att träna med. Eller läs mer om träningsgrupper.