Min profil Membersite

Min profil

22 mar 202322 mar 2023

Via Min profil i Membersite kan du som redan är medlem se dina personuppgifter, medlemskap, betala medlemsavgiften och teckna ytterligare medlemskap.

Som medlem kan du logga in och se dina kontaktuppgifter under "Min profil". Du ser dina medlemskap via "Medlemskap – Mina medlemskap" och eventuella familjemedlemmar via "Min familj".

Du kan också teckna ytterligare ordinarie medlemskap. Under "Mina fakturor" ser du dina eventuella aviserade medlemsavgifter och kan betala dem med Swish eller kort. Läs mer om betalning av medlemskap här.

Med BankID

Med BankID behöver du inte komma ihåg ditt lösenord utan loggar snabbt in till din profil i medlemssystemet.

Logga in första gången med e-post och lösenord

Första gången du loggar in klickar du på "Glömt lösenord" och följer sedan instruktionerna under "Glömt lösenord" nedan.

Glömt lösenordet

Om du glömt ditt lösenord klickar du på "Glömt lösenord" och fyller i uppgifterna som efterfrågas så kommer instruktioner till din e-postadress (adressen du ombeds att ange måste stämma överens med den adress som finns angiven i medlemssystemet).

Kan inte logga in/får inget lösenord

Har du samma e-postadress som någon annan i t ex din familj registrerad i medlemssystemet kan ni inte logga in på Membersite. Då behöver du mejla medlemsavdelningen och be dem att byta e-postadress åt dig.

Ni kan vara flera som har samma mejladress om ni istället väljer att logga in med BankID.

Medlemskort

Nu har vi kopplat ihop klubbwebben med medlemssystemet. Det innebär att du hittar ditt/dina medlemskort på Mina sidor på hemsidan när du loggat in. Du behöver inte gå till Membersite, utan du loggar in direkt på Mina sidor på hemsidan.

Du loggar in med samma e-postadress + lösenord eller med BankID som du gör när du loggar in på Membersite (se ovan om inloggning).

Mina sidor på hemsidan

På Mina sidor på hemsidan ser du all information som du ser på Membersite med tillägg om medlemskort och tydligare information kring dina medlemsavier.

Menyn ser likadan ut och informationen hämtas från Membersite så det du ser på hemsidan är exakt samma uppgifter som du ser i Membersite.

Vill du ändra uppgifter, lägga till medlemskap eller betala din medlemsavgift klickar du på respektive knapp så skickas du över till Membersite för att göra ändringarna.

Membersite

Mina medlemskap

"Mina medlemskap" hittar du genom att logga in på Membersite (se instruktion ovan) och gå till vänstermenyn där du trycker på "Medlemskap" och sedan "Mina medlemskap".

Då kommer dina aktuella nuvarande medlemskap upp överst och under dem ser du dina eventuella tidigare medlemskap.

Aktuella medlemskap har inget slutdatum inlagt, det har däremot de tidigare medlemskapen.

Mina fakturor

Dina betalda fakturor hittar du genom att logga in på Membersite (se instruktion ovan) och gå till vänstermenyn där du trycker på "Mina fakturor". Under "Mina fakturor" syns klubb, start- och slutdatum för perioden som du betalat.

Förbundskansli
Medlemsfrågor