Bild på konferensrum med konferensdeltagare.

Organisationskonferens

Förberedande inför kongressen

23 apr 202423 apr 2024

Svenska Brukshundklubbens organisationskonferensen genomförs årligen och är en förberedande mötesplats inför kongressen. På konferensen deltar representanter från distrikt och rasklubbar, förbundsstyrelsen och valberedningen.

Årlig ordförandekonferens

Innehåll

Organisationskonferensen är en förberedelse inför kongressen, dialog och diskussion förs kring bl.a. budget- och verksamhetsfrågor, aktuella ämnen och frågeställningar. Dessutom informerar den centrala valberedningen om sitt pågående arbete inför kongressen.

Inbjudan

Inbjudan till organisationskonferensen går ut till ordföranden i alla distrikt och rasklubbar inom organisationen. Sista anmälningsdag är den 12 december.

Konferenshandlingar och program skickas ut till anmälda deltagare innan konferensen.

Organisationskonferens 2024

2024 års upplaga av organisationskonferensen genomfördes den 3 – 4 februari på Radisson Blu Arlandia Hotel. Temat för året var "Svenska Brukshundklubben i framtiden" och i år deltog även förbundsstyrelsens utskott vid konferensen.

Summering 2024

Här kan du läsa en summering av 2024 års organisationskonferens och det arbete som genomfördes under konferensen.

Organisationskonferens 2023

Den 4 - 5 februari genomfördes 2023 års upplaga av organisationskonferensen. Konferensen genomfördes detta år som ett samarrangemang, med delvis gemensamma programpunkter, tillsammans med Tjänstehunds utbildningsdagar.

Konferens
Förbundskansliet