Fotograf: Elisabeth Gustavsson

Ungdomsläger steg 2

Fortsättningsläger

17 nov 202317 nov 2023

Ett läger för dig som gått steg 1 och vill fortsätta att lära dig mer om tjänstehund.

Fortsättning

Du som har genomfört Ungdomsläger Patrullhund steg 1 kan därefter söka till detta fortsättningsläger som är sju dagar långt och genomförs på sommaren varje år.

Vidareutveckla dig och din hund

Målet med lägret är att ge dig en god insikt i och information om tjänstehundsverksamheten inom Försvarsmakten samt hur du kan fortsätta ditt engagemang i någon form. Under dessa dagar får du grundläggande kunskap för att du själv ska kunna lägga upp enklare dressyrövningar för patrullhund samt hur du kan tänka vid vidareutvecklingen av din egen, eller lånad, hund och patrullhundsdressyren.

Detta läger får du endast genomföra en gång.

Krav för att delta

• Genomfört Ungdomsläger Patrullhund steg 1.
  • Du ska fylla minst 15 år eller som mest 20 år under året.
  • Du ska vara medlem hos Svenska Brukshundklubben eller Sveriges Hundungdom.
  • Din hund ska vara minst 12 månader vid kursstart, fullt frisk och i god form för att orka med. Den ska också vara försäkrad samt vaccinerad enligt SKK:s bestämmelser. Om du vet om att din hund är rädd för skott så är det bättre att den får stanna hemma eftersom Marma är ett skjutfält.

Nästa läger

Mitt - vecka 29 (sön 14 juli - lör 20 juli 2024) på Marma, mellan Gävle och Uppsala

Anmälan

Du anmäler dig direkt här på hemsidan, klicka på knappen anmälningsformulär nedan. Sista anmälningsdatum är den 24 februari 2024.

Antagningsbesked skickar vi ut senast den 8 mars. När du får ditt antagningsbesked måste du bekräfta att du tackar ja till platsen genom att fylla i och returnera en bekräftelseblankett, som du får tillsammans med ditt antagningsbesked.

Fel på vår tacksida

OBS! För närvarande har vi lite problem med hemsidan så när du har anmält dig kommer du få upp ett besked om att något har gått fel. Men, det har det inte så länge som du får ett automatiskt mail med en bekräftelse på din anmälan. Då har allt fungerat som det ska. Får du inget mail ska du höra av dig till oss.

Kontakt på förbundskansliet

Förbundskansli