Fotograf: Elisabeth Gustavsson

Ungdomsläger steg 3

Fortsättningsläger

14 nov 202314 nov 2023

Steg 3 är ett fortsättningsläger för dig som gått steg 2, är mellan 18-25 år och vill vidareutveckla ditt intresse för tjänstehund.

För dig som är 18-25 år

Steg 3 är ett fortsättningsläger för dig som gått steg 2, är mellan 17-25 år och vill vidareutveckla ditt intresse för tjänstehund. Kursen har inriktning mot att man ska lära sig mer om utbildningen av patrullhund. Ta med egen eller lånad hund. Om du för närvarande inte har en hund så kontakta kansliet.

Krav för att delta

• Genomfört Ungdomsläger Patrullhund steg 2.
  • Du ska fylla minst 18 år eller som mest 25 år under året.
  • Du ska vara medlem hos Svenska Brukshundklubben eller Sveriges Hundungdom.
  • Din hund ska vara minst 12 månader vid kursstart, fullt frisk och i god form för att orka med. Den ska också vara försäkrad samt vaccinerad enligt SKK:s bestämmelser. Din hund ska inte vara rädd för skott eftersom lägret hålls vid en skjutbana.

Nästa läger

Mitt - vecka 29 (sön 14 juli - lör 20 juli 2024) på Marma, mellan Gävle och Uppsala

Anmälan

Du anmäler dig direkt här på hemsidan, klicka på knappen anmälningsformulär nedan. Sista anmälningsdatum är den 24 februari 2024.

Antagningsbesked skickar vi ut senast den 8 mars. När du får ditt antagningsbesked måste du bekräfta att du tackar ja till platsen genom att fylla i och returnera en bekräftelseblankett, som du får tillsammans med ditt antagningsbesked.

Fel på vår tacksida

OBS! För närvarande har vi lite problem med hemsidan så när du har anmält dig kommer du få upp ett besked om att något har gått fel. Men, det har det inte så länge som du får ett automatiskt mail med en bekräftelse på din anmälan. Då har allt fungerat som det ska. Får du inget mail ska du höra av dig till oss.

Kontakt på förbundskansliet

Förbundskansli