Anna O Siri

Skidskolan

30 aug 202330 aug 2023

I skidskolan får ni ta del av tips från en rutinerad draghundsförare på skidor, Petter Hillborg från Gävle, en SBK friskvårdsinstruktör, Maria Andersson som visar enkla tips på hur ni får hundan att dra och inte minst Anna Bäckström som är nybörjare på skidor.

Skidskolan

Anna O Siri

Anna Bäckström och Siri

Nu har projektet Upp och hoppa - Sund med hund lagt ut en digital version av "Skidskola för nybörjare".
Vi har följt Anna Bäckströmunder fem veckor. Ni får värdefulla tips om utrustning, skidåkning och hur ni får hunden att hjälpa till att dra hundägaren på skidor. Målsättningen är att kunna åka 2 km med hjälp av hunden.

Förbundskansli
Hundägarutbildning