Hund som springer

SBK Skaraborgs distrikt

Bli tävlingsfunktionär

Hund som hoppar hinder

Är du intresserad av att utbilda dig till tävlingsfunktionär har vi ett stort utbud av utbildningar inom vår prov- och tävlingsverksamhet.

Läs mer om respektive funktionärsroll och hur du går tillväga för att utbilda dig till tävlingsfunktionär här.

Tävlingskommittén SBK Skaraborg

Hund som apporterar

Distriktets tävlingskommitté ansvarar för att samordna våra bruks- och lydnadsprov samt utbilda funktionärer.

Tävlingskommittén ansvarar även för rallylydnad och specialsök samt samordnar funktionärskonferenser och möten.

Mer information om brukshundklubbens tävlingsverksamhet och tävlingsgrenar hittar du här.

Licensgruppen SBK Skaraborg

Belgisk vallhund/Malinois

Licensgruppen ansvarar för och ska hålla sig informerad om den utbildning av skyddshundar som bedrivs inom Skaraborgsdistriktet.

Om du är intresserad, hittar du information om verksamheten här.

Rasutveckling SBK Skaraborg

Närbild på labrador

Rasutvecklingskommittén (RUS) ansvarar för både uställning och mentaldelen i distriktet.

RUS ansvarar också för den verksamhet som rör bruksrasernas utveckling såsom mentalbeskrivning och mentalprov och utbildar funktionärer för dessa prov.

Här hittar du information om brukshundklubbens arbete med avel och hälsa.