Fotograf: Magnus Fröderberg

Intensivkurs & HFU

Intensivkurs patrullhund och hundförarutbildning på Marma

23 okt 202323 okt 2023

Utbilda din nästa patrullhund på Hundtjänstskolan eller gå en hundförarutbildning (HFU) i en idealisk miljö för hundtjänst.

Intensivkurs patrullhund

En intensivkurs för att utbilda patrullhundsekipage till hemvärnet genomförs under 15 dagar, lördag-lördag. Kursen vänder sig till dig som behöver utbilda en ersättningshund eller har en hund du arbetat med spår och lydnad med och som är intresserad av tjänstgöring i hemvärnet.

Kursplats:

Marma

Datum:

Lördag den 29 juni - lördag den 13 juli 2024 (vecka 26 - 28)

Intresseanmälan:

Skicka ett mail till kurschefen Caroline Nilsson: patrullhund[at]gmail.com. Ange att du vill gå intensivkursen och om det är en ersättningshund som ska utbildas eller vilken erfarenhet du har (tidigare arbete med spår och lydnad). Ange även ditt namn och den e-postadress du vill bli kontaktad på.

Du kommer lite längre fram att få ett automatiskt mail från vårt kursverktyg där du ombeds att registrera ett antal uppgifter om dig och din hund.

Vi tar emot intresseanmälningar fram tills att kursen är full och datum för anlagstest är klart. Har du redan genomfört ett anlagstest så skicka gärna med en kopia på protokollet och skriv även datum för provet i din intresseanmälan till kurschefen.

Hundförarutbildning (HFU)

Innan verksamhet i förbandet påbörjas ska en nyrekryterad patrullhundsförare gå en hundförarutbildning (HFU). Utbildningen skrivs in i din utbildningsplan. Kurschefen på din patrullhundskurs talar om när du ska anmäla dig till hundförarutbildningen.

Kursplats:

Marma

Datum:

26 - 29 juni 2024 (vecka 26)

Anmälan

Här kan du läsa mer om hundförarutbildningen och hur du anmäler dig direkt på hemsidan. Det finns också fler HFU att välja på som genomförs på andra platser och vid andra tidpunkter under 2024.