En bouvier des flandres kommer springande på en gräsmatta.

Verkställande utskottet (VU)

Svenska Brukshundklubben

14 okt 202414 okt 2024

Det verkställande utskottet (VU) utses av förbundsstyrelsens (FS) på det konstituerande sammanträdet som genomförs efter den årliga kongressen.

Förbundsordförande, 1:e vice ordförande, 2:e vice ordförande samt skattmästare utgör tillsammans det verkställande utskottet (VU). Till utskottet är Brukshundklubbens generalsekreterare (GS) adjungerad.

Uppgift

Det verkställande utskottets uppgift är enligt förbundsstyrelsens arbetsordning för förbundsstyrelsens organisation att samordna förbundsstyrelsens arbete och vid behov bereda ärenden till FS. Utskottet har en controllerfunktion för förbundsstyrelsens organisation inklusive förbundskansliet samt bistår förbundsordföranden som är främste företrädare för organisationen.

Verkställande utskottet 2024/2025

Förbundsordförande Christer Erixon

Christer Erixon, ordförande i Svenska Brukshundklubbens förbundsstyrelse

Förbundsordförande Christer Erixon

1:e vice ordförande Camilla Rönnqvist

Camilla Rönnqvist, 1:e vice ordförande i Svenska Brukshundklubbens förbundsstyrelse

1:e vice ordförande Camilla Rönnqvist

2:e vice ordförande Malin Holländer

Skattmästare - Lennart Larsson

Lennart Larsson

Skattmästare - Lennart Larsson

Ansvar och beslutanderätt

Genom delegerat ansvar har utskottet ansvar för specifika verksamhetsområden som är omfattande och som löper över lång tid. Utskottets ansvarsområden samt beslutanderätt framgår av förbundsstyrelsens arbetsordning för förbundsstyrelsens organisation.

VU-protokoll

Det verkställande utskottet sammanträder ungefär 10 gånger under ett verksamhetsår. Justerade protokoll redovisar vad som avhandlats och beslutats på sammanträdet och är en viktig informationskälla inom organisationen.

Beslut som fattats kan bli föremål för ändring av Svenska Brukshundklubbens förbundsstyrelse (FS).

Nedan kan du läsa protokoll för innevarande och föregående år.